Archery shop vägrade reklamation – och behöll pilbågen

30 mars, 2012 i Konsumenträtt, Varningar

15-åriga Love tävlar i bågskytte, och sparade ihop 4500 kronor för att köpa en ny båge hos företaget Archery shop. Efter en vecka upptäckte han skador i pilbågens lack och reklamerade den. Någon ny båge kom dock inte, och familjen anmälde företaget både till ARN och polisen. De vann i ARN, men Fredrik Gidensköld på Archery shop tänker inte följa beslutet. – Hade ärendet skötts av motparten på ett snyggt sätt hade det funnits goodwill-incitament. Om det inte förekommit hot mot oss hade vi säkert löst det här bra sätt för båda parter, säger han till SVT:s Plus. Archery shop säger att de har vänt sig till tingsrätten för att få fallet prövat. Till artikeln >>
På www.archeryshop.se har Fredrik Gidensköld lagt upp ett svar på tidigare kritik, där han visar bilder som ska visa att bågen utsatts för yttre påverkan. Idag skriver också Gidensköld att det i ARN:s beslut framgår att bågen finns att hämta hos Archery shop, och att pojkens mamma valt att inte begära att få den tillbaka.

Kommentarsfunktionen är avstängd.