Nordisk fondanalys/Talk too much stämmer ofrivilliga PPM-kunder

17 april, 2012 i Konsumenträtt

Lundaföretaget Talk too much AB fortsätter att skicka krav till kunder som hävdar att de inte ingått avtal om PPM-rådgivning med företaget, skriver Sydsvenskan. Nu ska tingsrätter i Skåne avgöra om kunderna är skyldiga företaget pengar för råd de inte sagt att de vill ha. Företaget, som också går under namnet Nordisk Fondanalys, förbjöds i februari av KO att påstå att avtal ingåtts när kunden ifråga bara sagt ja till att få mer information. Pär Magnusson, byråchef hos Konsumentombudsmannen, tror att berörda konsumenter har goda chanser att få rätt mot Talk too much också i tingsrätten. – Vi har ändå bevisat att bolaget gjort fel i flera fall. Det bör konsumenten åberopa i rätten eftersom det kan stärka konsumentens uppgifter, säger han. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.