Klagomålen ökar mot nätdejtningsföretagen

11 juni, 2012 i Handel, Konsumenträtt

Anmälningarna mot nätdejtningsbranschen har ökat mer än 400 procent på tre år hos Konsumentverket. Företagens priser och avtal är oklara och abonnemangen förlängs automatiskt, skriver DN. – Många har hört av sig och känt sig lurade, det är svårt att hitta rätt prisuppgift. Jag har granskat ett antal av dejtningsföretagen och skrivit till några av dem, bland annat Firstdate, som har 90 dagars uppsägningstid, och bett att få titta på deras villkor, säger Camilla Pellås på Konsumentverket. Hon berättar att flera konsumenter haft svårt att nå företagen, trots att några av dem kräver att abonnemangen ska avslutas via telefon. Även ARN har fått in ett antal anmälningar. Senast förlorade Match.com efter att ha automatiskt förlängt avtalet med sex månader. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.