Expert i konkurs – det här gäller för kunderna

19 september, 2012 i Handel, Konsumenträtt

Hemelektronikkedjan Expert har gått i konkurs, skriver Konsumentverket, som sammanställt en vägledning för kunderna. Garantier utfärdade av Expert slutar att gälla, men är garantin utfärdad avtillverkaren kan man vända sig dit istället. Vill man utnyttja reklamationsrätten får man vända sig till konkursförvaltaren som då kan sätta upp dig på en fordringsägarlista. Du kan också ta kontakt med tidigare säljled, dvs. leverantören eller producenten av den vara du vill reklamera. Presentkort gäller inte längre, men kan också anmälas till konkursförvaltaren för att eventueltl få tillbaka en del av värdet. Har du köpt en vara som ännu inte levererats har du rätt till den om den reserverats, tex i bolagets lagersaldo. Den som betalat med kreditkort kan rikta kravet mot kreditgivaren. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.