”Hon förstod inte att det var en säljare”

12 november, 2012 i Bedrägeri, Handel, Konsumenträtt

Telefonoperatörer som riktar in sin försäljning på pensionärer, har den senaste tiden fått många att binda sig till avtal med långa och telefoniabonnemang. Ingemars svärmor är en av dem som känner sig lurade, skriver SVT Nyheter. – Hon förstod inte att det var en säljare som ringde, utan hon trodde att det var från Telia som de ringde. Eller någon som kollade upp telefonerna bara, säger han. Eftersom Hillevi äger lite skog menar företaget att hon har tecknat ett företagsabonnemang, och därmed har hon ingen ångerrätt på köpet, ett abonnemang som är dubbelt så dyrt som det gamla. – Det är många som känner sig lurade av de här försäljarna, säger Gunnar Larsson på Konsumentverket. Han berättar att de under många år krävt att muntliga avtal ska få skriftlig bekräftelse. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.