Phonera kritiseras hårt för fula metoder

7 december, 2012 i Bedrägeri, Handel, Konsumenträtt, Tele- och internet

SVT har genomfört en större säljgranskning av flera teleoperatörer i Sverige. Malmöbolaget Phonera hamnar bland de fem bolag som återkommande påstås ha lurat personer att teckna avtal de inte vill ha, skriver SVT Sydnytt. Phonera är helt inriktade på företagskunder, men flera gånger har säljarna också tecknat muntliga avtal med privatpersoner. Eftersom de ägt skog eller mark har de räknats som företagare och nekas ångerrätt. – Problemet är att det är hög personalomsättning hos våra externa partners. Det kan då komma in säljare som inte vill det bästa för företaget, menar Björn Selvadurai, affärsområdeschef för Phoneras telefoni. Han menar att säljarna ska vara tydliga med att det gäller ett företagsabonnemang. Just nu finns drygt 30 anmälningar mot Phonera hos Konsumentverket, och bolaget förlorade nyligen i ARN där en kvinna fick rätt i att hon inte var företagare. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.