Qall: ”Bra idé att fråga om äldre är företag”

17 december, 2012 i Bedrägeri, Handel, Konsumenträtt, Tele- och internet

Teleoperatören Qall kritiseras för att ha tvingat på kunder företagsabonnemang och tidigare anställda vittnar om en hård säljkultur. Nu svarar företaget på kritiken: – Vi har inte som affärsidé att rikta in oss på äldre eller förståndshandikappade, säger Qalls vd Jonas Lindgren till SVT Nyheter. – Ibland slinker det igenom och när vi lyssnar på ljudfilerna och hör att personen inte riktigt förstår, då tar vi inte in dem som kund, säger han. SVT har dock varit i kontakt med flera kunder som uppger att de fått kalla handen av kundtjänsten, och krävts på femsiffriga belopp för att lösa sitt abonnemang. – Vi köper ringlistor där man inte ser om det är en skogsägare eller vad det är för typ av företagare, förklarar Jonas Lindgren också. På frågan varför de inte frågar om den uppringde är företagare svarar han: – Jättebra idé, det kanske vi skulle kunna införa. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.