Telefonsäljare får kritik av konsumentrådgivare

21 december, 2012 i Handel, Konsumenträtt

– Telefonförsäljning är ett gissel, det är vårt största problem, säger Ingrid Krylén. Hon är konsumentrådgivare och har receptet klart, skriver ÖP. – Lägg på luren direkt när telefonförsäljare är i farten. Ingrid arbetar på Bykontoret i Lit och har sju av länets åtta kommuner som arbetsfält. Konsumentinformation Jämtland-Härjedalen är ett samarbete mellan kommunerna. Formell projektägare är Regionförbundet i Jämtlands län. Hon lyssnar på bekymrade människor och ger information om vad som gäller och råd om hur konsumenten ska agera. – Jag får 15–20 telefonsamtal varje dag, cirka 3000 per år. Jag tror att den här verksamheten behövs. Till artikeln >>

1 svar på Telefonsäljare får kritik av konsumentrådgivare

  1. Jag detta måste få ett slut! på all detta bedrägeri som görs här i Sverige, detta måste upp till riksdagen, politiker måste göra något åt detta snarast.
    Som politiker måste ni ta ert ansvar i den här frågan.