Utbildningsföretag slarvar med ångerrätten

17 januari, 2013 i Handel, Konsumenträtt

En färsk rapport från Konsumentverket visar att företag och organisationer som säljer utbildningstjänster på internet också slarvar rejält med att ge den viktiga informationen om ångerrätt till sina kunder. Av 14 granskade företag saknar tio helt och hållet information om ångerrätten. Men även de fyra utbildningsföretag som informerar om ångerrätten har brister på olika sätt, skriver Konsumentverket. – Branschen måste bli bättre på det annars får vi ta till rättsliga åtgärder i de enskilda fallen, säger Cecilia Tisell, stf KO. De grasnkade är: ABF, Folkuniversitetet, Medborgarskolan, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet i Stockholm, Studieförbundet Bilda, Studieförbundet Vuxenskolan Malmö, European Bartender School AB, Cocktailskolan Sverige AB, Axelsons Gymnastiska Institut, Make Up Institute, Babygruppen online AB, Profylaxgruppen och Massage-Akademin i Stockholm. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.