Skulle betala 66 kronor – Beaudify drog 1400

12 februari, 2013 i Bedrägeri, Handel, Varningar

Cathrin, 43, nappade på erbjudandet i en Facebookannons om att testa skönhetsprodukter från Beaudify och endast betala frakten på 66 kronor. Men utan förvarning och förklaring drog företaget ytterligare 1466 kronor från hennes konto, skriver GT. Cathrin erkänner att hon inte läste villkoren så noga. Men hon uppmärksammade att om man inte avslutar prenumerationen inom 30 dagar kommer krämerna att fortsätta att komma och pengar automatiskt att dras från kontot. – Men det har inte gått så lång tid. Jag gjorde beställningen för två veckor sedan och jag har avslutat prenumerationen. Även GT har utan resultat försökt att nå företaget både via mejl och telefon. När vi granskar hemsidan finns ytterligare, delvis motstridiga, villkor på dålig svenska, under en flik som heter ”Vilkår og Betingelser”, skriver tidningen. Cathrin har nu fått löfte om att tillbaka pengarna. Till artikeln >>
*Uppdaterad 27/2* De senaste dagarna har över 250 personer googlat på ”Beaudify” och hittat till denna notis. Samtidigt har företagets den senaste månaden anmälts åtta gånger till Konsumentverket och två gånger till Konsument Europa, av personer som drabbats på liknande sätt som i artikeln ovan. Är du en av dem som drabbats? Kommentera gärna denna notis eller mejla info@knyt.se. /Anders Nyman, Knyt.se

62 svar på Skulle betala 66 kronor – Beaudify drog 1400

  1. Drar Beaudify eller något annat skumt företag pengar från ditt kontokort, trots att du försökt säga stopp? Den enda säkra sättet att bli av med dem är att kontakta din bank och spärra kortet. Glöm inte att anmäla företaget till Konsumentverket, eller som det är ett utländskt företag, till Konsument Europa. /Anders Nyman, Knyt.se

    • på erbjudandet i en Facebookannons om att testa skönhetsprodukter från Beaudify och endast betala frakten på 66 kronor. Men utan förvarning och förklaring drog företaget ytterligare 1466 kronor från mitt konto efter en vecka

    • Hej. Tyvärr gick jag också på detta. De har dragit totalt 845 kr.
      Har nu spärrat mitt kort efter samtal med banken

  2. Hej Jag har också råkat ut för detta bolag. Jag testade och sa nej tack direkt, trots detta har företaget dragit 760 vid två tillfällen utan att nån vara skickats. Jag har försökt nå företaget via ett i stockholm utan nåt svar, jag har meilat dom många gånger utan svar. Idag spärrade jag mitt kort. Har försökt via facebook att varna andra för detta skumraskbolag.
    Tyvärr så är min engelska väldigt dålig så jag har svårt att kunna anmäla företaget via Konsument Europa. Oavsett vad som händer så kommer jag nog aldrig att få mina pengar tillbaka. Det var en dyrköpt läxa jag fick. Mvh Anita

  3. Hej
    Blir arg på mig själv att jag låter mig luras av detta bolag. Har inte fått några varor alls och är 1545 kronor fattigare på mitt konto. Man har rätt att reklamera men hur skall man kunna göra detta utan några varor. Har spärrat mitt kort och anmält bolaget till Konsument Europa.

    Vänlig hälsning Anne

  4. jag har idag fått spärra mitt kort, gjort en polisanmälan eftersom företaget BEAUDIDY har varit inne och dragit 1500 från mitt bankkonto. För tre veckor sedan gjorde jag en beställning på 29 kr+ 33 kr för varuprov som jag aldrig fick, idag 7/3 hade dom varit inne och dragit pengar från mitt konto utan tillstånd varav jag spärrat kortet + gjort en polisanmälan. Företaget går ej att nå vare sig på mail eller telefon

  5. Jag läste kommentarer på nätet när jag hade beställt en provburk och spärrade omedelbart mitt kort samt sa upp ”tjänsten”. Pengarna för provburkarna (ca 60 kr) hann dock dras och min ena burk kom. Jag fick dessutom en bekräftelse på att mailet emottagits och att det hela avslutats så jag provade krämen, den kändes ganska behaglig först men efter ett tag började den smula sig på huden och det fanns ingen innehållsförteckning. Känns väldigt oseriöst.

  6. Hej

    har också råkat ut för detta! hur hittar jag deras mailadress så jag kan säga upp det såkallade avtalet?? om jag nu blivit bunden till något! Känns förjävligt, mkt pengar!

    Mvh S

    • Hej!

      Jag får studs på den epostadress du uppgivit. Men för att sammanfatta det jag skrev i mejlet: Flera har fått löfte om pengar tillbaka efter att ha mejlat swedensupport@skinbeautytruth.com och krävt det. Gör ett försök, och återkom gärna med hur det går!

      /Anders Nyman, Knyt.se

      • Har mailat Swedensupport och spärrat kort, får se om de återkommer.

  7. Hej!
    Första och enda gången som jag kommer att beställa ngt via facebook. Efter beställningen kom bara en produkt och jag vet ännu inte vad som har dragits på kontot. Kontot har jag nu spärrat.Annonsen på facebook kan jag inte hitta längre. Det har varit omöjligt att hitta en mailadress eller telefonnummer, för att avboka fler produkter. Det fanns bara en returadress som följde med produkten och den gick till England.(Företaget ligger i USA.) Tack vare Cathrin som varnade i GT+Expressen fick jag ett tele. nr som gick till Asien(?) .Telenr. som finns på Beaudify´s hemsida var det ingen som svarade på enl. Cathrin. På dålig telefonledning och en person som var svårförstådd, TROR jag nu att jag har avbokat resterande produkter. Aldrig mer!

  8. Hej allihopa,jag är precis lika förbannad som ni. Efter att ha beställt prov av Beaudify och Restore eye serum för 29+33 kr drogs det i förrgår sammamlagt 1446 kr från mitt konto. Jag spärrade mitt kort direkt. Tel numret 0855921032 måste vara fejk, det är bara en telefonsvarare som går på.Står att det går till en Chirster Moe. Jag rekommenderar er att ringa direkt till USA på tel nr 001 800 686 0542. Där pratade jag med en -faktiskt- tillmötesgående tjej vid namn Sonia. Jag skällde mer el mindre ut henne om deras företags tilvägagångssätt. Hon menade på att de inte har gratisprodukter, utan endast en månads prover. Om man inte avbeställer inom 14 dagar dras det automatiskt pengar. Detta skulle stå på hemsidan. Hon beklagade flera gånger det som hänt och menade på att varorna nu var skickade och att jag skulle ringa tillbaka så fort de kommit. Bluff? Vet inte. Men hon lät faktiskt seriös. Direkt efter jag pratat med henne fick jag mail om att jag inte längre stod som prenumerant. Jag berättade att jag skickat flera mail till olika adresser men inte fått nåt svar och frågade hur jag kunde nå dem. Jag fick adressen support@beaudify.com. Ska testa att maila dit nu. Jag tänker inte ge mig. Misstänker att företaget i USA skulle kunna vara seriöst men att den svenska länken dit är rena rama bluffmakare, som säkert får provision när de lockar svenska kunder till deras produkter. Fan för dem. shop.beaudify.com verkar vara originalsidan, där hittade jag telnumret.På beaudifyreview.com erbjuder de ”trialorder”. Fortsättning följer…

    • Jag är precis lika förbannad som er. Efter att ha bäställt produkter via internet. Men jag har inte fått något kräm änn.
      Beställningen har jag gjort över en månad och de har dragit från mitt kort ca:1800 Snälla hjälp mig! Var ska jag ringa.
      Jag har upptäckt att det var bluff idag.
      Tack till er om ni hjälper mig:)

  9. http://weeklynewslive.com/sweden/skin-582/?t202kw=se-1-1

    Tror att det var genom den här sidan jag hittade det sk ”gratisprovet” via Facebook.

  10. Hej
    Nu är en av er. Företaget har dragit från min konto 1500Svkr.
    Beställde 2 ” Prova på produkter ” och fick en. En vecka senare blev jag 1500kr fatigare.
    Har ringt banken idag och spärrat kort men är livred att dem kommer att försätta skicka produkter. vad ska jag göra då ? Måste jag betalla för dem eller kan jag bara skita i att betalla ?
    imorgon ska min dotter anmälla dem både till Konsumentverket och Konsument europa.
    Ni som har varit om det tidigare skriv snälla hur sluttade det hela? Ärligt tallat bryr mig inte alls om pengar bara om att slippa skitten.Kram

  11. Jag fick svar efter att ha mailat till ”support@beaudify.com” (obs, skriv på engelska) att jag nu ej längre är prenumerant och de skriver även att jag ska få pengarna tillbaka inom 7-10 dagar. Ska bli spännande att se om det stämmer. De påstår att eftersom jag inte hört av mig inom den 14 dagars ”trial period” så blir man automatiskt prenumerant. Detta framgår ju verkligen inte på den sidan jag beställde från. Som sagt, ring till USA på nr 001 800 686 0542 (glöm ej att de ligger 6 h före oss i tid) och berätta vad som hänt, eller maila till adressen ovan. Detta är den enda adress som har svarat på mitt mail. Hör av mig igen när jag vet om de har tillbaka pengarna.

    • Bra! Jag har varit i kontakt med fler av er som fått samma löfte. Jag har också skärmdumpar på annonser, reklamsidor och själva beställningssidan, som är uppbyggd i två steg. Först fyller man i namn och adress, och på nästa sida sina kortuppgifter. På den sista sidan finns en minimal text längst ned om att de kommer fortsätta skicka varor till en om man inte säger till. Sidan verkar dock skapad för att man ska missa att en beställning innebär ett abonnemang, och enligt en jurist på Konsumentverket jag pratat med så måste man vara TYDLIG med villkoren. Att gömma dem, efter att ha skrivit om gratisprover flera gånger tidigare, räcker inte.

      Dessutom är leveranstiden så lång att man ska ångra sig innan man ens fått provet, vilket naturligtvis är orimligt. Nej, rätten är på konsumenternas sida i det här fallet, så hota dem med polisanmälan och att rapportera dem till myndigheterna om ni inte får pengarna tillbaka.

      /Anders Nyman, Knyt.se

      • Tack för att du delade hur du gjort Bianca. Jag behöver hjälp….å skulle bli överlycklig om du kunde hjälpa mig i hur du skrev, jag kan inte skriva på engelska.
        Har skrivit till deras andra mailadresser, å ringt deras svarare. Där var iof en svensktalande, så jag har pratat in om att jag inte fått mer än ena varan, provtiden inte gått ut, att jag säger upp båda förstås å att jag vill ha mina pengar tillbaka.
        Har inte fått någon respons alls från dom…..behövs tydligen engelska.Kanske ska göra som dom, använda typ Google-translate…för deras svenska var ju inte så fin i ”det finstilta” :-)

        Maila gärna mig <3
        carola@spray.se

      • Hej!
        Idag upptäckte jag att dem är bluffare, eftersom jag letade företaget och hittade ( märkte) era kommentarer.
        Jag beställde två kämer som kostade 33+ 29,90 sv.kr.
        och de har dragit ca: 1800 kr:- Egentligen jag har inte riktigt märkt eftersom just nu insåg att detta var bluff.
        Om de har dragit mer pengar har ingen anning, ska ringa till banken imorgon.
        Hoppas att ni kan visa mig något väg!
        Tack på förhand!

  12. Hej, ja..här är en till som gått på detta.
    Gjorde som de flesta här, såg annonsen på FB o tyckte de lät bra o gjorde beställningen o fick ett bekräftelse mail 26/2 o pengarna, 33+29 drog direkt, den 6/3 fick jag en burk..o det är vad jag fått.Den 10/ reserverade de beloppen 760+686 på mitt konto, såg det den 12/3 o ringde banken direkt men dom kunde inte stoppa dragningen fast hon mycket väl visste att företaget var polisanmält o det tycker jag är katastrof att bankerna inte kan göra när det finns ett antal anmälningar o det nämnts i media..nu har jag mailat/ringt utan framgång o gjort en polis anmälan o spärrat mitt kort..

  13. Jag är också en av de drabbade. Betalade fraktkostnad för två olika produkter, en på 29:- och en på 33:- och betalade med mitt Visakort. Fick en av krämerna, i en wadderad påse utan följebrev. Den andra krämen fick jag aldrig.

    Efter 13 dagar drogs ytterligare 760:- kr och ett försök att dra ytterligare 686:- gjordes samtidigt. Det senare beloppet lyckades inte eftersom jag inte hade täckning på kontot.

    Har mailat och väntar nu på svar.

    Spärrade även mitt Visakort direkt.

    Fyyy så sur jag är… det blir polisanmälan såklart om jag inte får tillbaka mina pengar..

    Dyr lärpenning blev det här och jag lär vara väldigt försiktig fortsättningsvis…

  14. Jag hör också till en av er. Upptäckte inte förrän jag bara av lite nyfikenhet började googla på forum beaudify vilket lurendrejeri det verkar vara. Gick sedan in på mitt kortkonto och såg att visst – de hade dragit närmare 1500 från mig också. Tog kontakt med den amerikanska supporten och fick ett svar att de skulle hantera ärendet, vad nu det innebär? Har också mailat den svenska supporten idag och talat om att jag anser att de stulit pengar och att jag tänker göra en polisanmälan imorgon. Jag tänker också ta kontakt med Konsumentverket, Konsument Europa och DM nämnden.

  15. Glöm inte att sprida sanning om dem på FB. Alla ska veta vad dem håller på med.!!

  16. Hej Jag har också råkat ut för det här. Har ni som spärrat kort och gjort polisanmälan blivit dragna till inkasso eller fått massa brev från företaget???. Jag har förlorat 760 kr det blir en dyr läxa men jag vill bara bli av med dom. Skiter i pengarna.

    • Varken jag eller Konsumentverket känner till någon som hotats med inkasso eller liknande sedan kortet spärrats. Att det skulle ske bedömer jag som osannolikt (och i sådana fall är det bara att svara och beskriva vad som hänt, så backar inkassobolaget).

      Tre av de 50 på min lista har faktiskt fått pengarna tillbaka från företaget. Det kan alltså löna sig att klaga och hota dem!

      mvh,

      Anders Nyman, Knyt.se

  17. Oj vad tråkigt att se att flera har blivit lurade :( gjorde som ni beställde via FB bara den ena produkten kom 3 veckor senare 1500 kr draget från mitt konto =spärrade kortet polisanmälan….en jäkla massa strul och dom går ej att få kontakt med har spridit detta på FB också.

  18. Hej! Kors i taket, idag har jag fått en återbetalning på 686+760 kr från Beaudify!Det jag har gjort är att maila (på eng) till ”support@beaudify.com” och ringa deras amerikanska support tel 001 800 686 0542 (glöm ej att de ligger 6 h före oss i tid)och berättat vad som hänt. Jag har däremot inte fått svar tillbaka varken från det mysko numret i Sthlm (0855921032) eller från andra mailadresser. Så ge er inte! Det finns hopp! :-) Carola, jag skrev ungefär detta i mitt mail till dem, om det kan vara till hjälp (lade till lite i slutet som du kan ta med om du vill): ”Hello,
    A few weeks ago I ordered a free sample of your product ”Beaudify” on http://weeklynewslive.com/sweden/skin-582/?t202kw=se-1-1.There it says in swedish that you can order a free sample of one month´s supply only for the charge of shipping and handling, which was 10 USD. So, this charge was withdrawn from my account, and I received one jar of the cream Beaudify. The sample of Restore Eye cream has not arrived yet. On this webpage it says absolutely nothing about that you automatically sign up for a subscription that you have to cancel within 14 days, or else the company will withdraw an amount of 226 USD. So, the day before yesterday I saw that your company has withdrawn 226 USD from my account –without my permission. I immediately blocked my visacard so it won´t happen again and now expect you to make a refund to my account. I do not want to subscribe to your product and have never agreed to do so. A lawyer at the Consumer Agency says that you have to be very clear regarding the conditions of a subscription, and not deliberately hide it. By the way, the swedish translation on one of your webpages must be made by an amateur, it´s really horrible and hardly understandable. Regards….” Lycka till!

  19. Hej alla drabbade! Det finns hopp! Jag mailade och pratade in tydliga meddelanden PÅ SVENSKA att jag ville ha alla pengarna tillbaka samt omedelbar uppsägning av prenumerationen som jag blivit inlurad i.
    Hotade tydligt med polisanmälan om det inte skedde.
    Kom svar direkt att de tagit emot mailet, och efter ytterligare några dagar kom meddelande om att pengarna skall återföras till mig via den ursprungliga transaktionsvägen. Alltså mitt nu spärrade Visakort!
    Enligt banken kommer pengarna in på mitt konto via Visakortet trots att det är spärrat.
    Lycka till alla andra och var envisa!! Undrens tid är alltså inte förbi! Det går att komma ur den här soppan:)
    Mvh Maria

    • Hej Maria !
      Jag är lite nyfiken om du har fått tillbaka dina pengar från Beaudify ?
      Med vänlig hälsning,
      Angelica

    • Hej.

      Vilket nummer och epost har du användt?

      mvh Jane

  20. Har skickat 100-tal mail till båda e-mail adress men får ingen respons.
    Dem skickar automatiskt ett svar

    Till:zanna bosna

    Från: Beaudify (support@beaudify.com)
    Skickat: den 26 mars 2013 11:41:53
    Till: zanna bosna (zannanr1@hotmail.com)
    Thank you for your email but we are currently have difficulties.

    Can you please call our customer service at 1-800-686-0542.

    Thanks

    Jag har försökt ringa 500 gånger på alla möjliga tider men fick aldrig tag i någon.
    Idag har jag fått e-mail att dem har skickat nya produkter. Vad ska jag göra nu?? Jag har spärrat mitt kort men vad gör jag om dem skickar faktura och beger att jag ska betala ?

  21. Hittade det här på konsumentsverkets hemsida. Vad tycker ni ? Ska vi göra en grupp anmällan ?

    Konsumentombudsmannen (KO) kan hjälpa en grupp konsumenter som har en tvist med en näringsidkare. KO företräder då en hel grupp av konsumenter vid domstol. Denna hjälp finns reglerad i en särskild lag, lagen om grupprättegång.

    Vid en grupptalan företräder en person alla andra personer som är med i gruppen. Det finns tre typer av grupptalan; enskild grupptalan, organisationsgrupptalan och offentlig grupptalan. KO kan gå in och företräda en grupp konsumenter vid en offentlig grupptalan. Ofta handlar det om att en näringsidkare orsakat en grupp konsumenter skada och att konsumenterna vill ha kompensation.

    Förutsättningar för grupptalan

    För att KO ska kunna biträda en grupp konsumenter i en grupptalan måste vissa förutsättningar uppfyllas:

    •Att tvisten har ett stort allmänt konsumentintresse, till exempel att tvisten är av stort intresse för hur lagen tillämpas.
    •Att tvisten berör ett stort antal konsumenter.
    •Att alla gruppmedlemmar har gemensamma eller liknande omständigheter.
    •Att grunderna för de anspråk som görs inte skiljer sig för mycket åt.
    •Att grupprättegång är det bästa alternativet för att lösa tvisten.

    När KO biträder en grupp konsumenter i en tvist står staten för konsumentens rättegångskostnader.

    Skicka din ansökan via post till oss

    Konsumentombudsmannen
    Box 48
    651 02 Karlstad

    Checklista för ansökan om grupptalan
    Konsumentens (det vill säga sökandens) namn, adress, telefonnummer och e-post
    Information om gruppen som har drabbats. Gärna så detaljerad som möjligt, med namn på gruppmedlemmarna.
    Näringsidkarens namn, adress, telefonnummer
    En noggrann beskrivning av tvisten inklusive tvistens bakgrund samt parternas, det vill säga konsumentens och näringsidkarens, inställning
    Uppgift om eventuell bevisning och tidigare skriftväxling mellan parterna
    Uppgift om tvisten har prövats av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller tingsrätt (ange i så fall diarie- eller ärendenummer hos myndigheten)
    Kopior av handlingar som kan vara av betydelse för KO:s bedömning

    Din ansökan blir offentlig handling

    Konsumentverket är en statlig myndighet. Det är därför viktigt att komma ihåg att alla handlingar som inkommer till Konsumentverket/KO enligt huvudregeln blir allmänna och därför kan begäras ut och läsas av allmänheten.

    Överklaga beslut

    Ett beslut som innebär att KO inte kommer att medverka i en tvist kan inte överklagas. KO:s beslut att inte biträda en grupp konsumenter betyder inte att konsumenterna har fel i själva tvistefrågan. Ett sådant beslut betyder endast att KO inte har möjlighet att biträda konsumenterna i tvisten och att konsumenten får söka annat ombud. Konsumenterna har också möjlighet att gå samman och ansöka om en enskild grupptalan där en person ur gruppen företräder de andra.

    • Misstänker att det där bara gäller mot svenska företag och inom Sverige. Låt mig dubbelkolla och återkomma!

    • Jag har nu pratat med Gunnar Wikström på KO-sekretariatet, som driver Konsumentverkets mål i domstol. Han säger att rent teoretiskt så är det möjligt för KO att driva mål i allmän domstol även utomlands. Men samtidigt har han svårt att tänka sig att det kommer ske, tex i USA. – Vi processar ju för skattebetalarnas pengar”, säger han.

      Däremot, är det så att en svensk konsument blir stämd i en svensk domstol, tex för att ha spärrat sitt kort och vägrat betala enligt det påstådda avtalet som ingåtts, är det en annan sak. Då finns det absolut möjligheter att ansöka om och bli beviljad KO-biträde.

      Att den här typen av utländska skumraskföretag skulle stämma svenskar i svensk domstol får dock anses som ytterst osannolikt. Ni som vägrar betala behöver knappast vara oroliga för det, utan svårigheten ligger i att få tillbaka pengar som redan dragits.

      /Anders Nyman, Knyt.se

  22. Nu har jag fått ett svar både på Engelska :

    Till:zannanr1@hotmail.com

    *** PLEASE DO NOT REPLY TO THIS EMAIL ***

    Dear zanna bosna,

    We have received your Service Request. A new ticket has been opened and forwarded to the appropriate personnel for processing.

    To help us provide you with the best possible service, please refer to Service Request number B3A00-2B931 in all email or phone correspondence regarding this matter.

    For your convenience, the Service Request number is included in the Subject line of this message and it will be referenced in all future email correspondence. If you should need assistance in the future on a different issue, please do not re-use this ticket number.

    You may access your Service Request by clicking on this web link:

    Thank you,

    och Svenska

    Till:zannanr1@hotmail.com

    *** VÄNLIGEN Svara inte på detta mail ***

    Kära% ANVÄNDARNAMN%

    Vi har tagit emot din Service Request. En ny biljett har öppnats och vidarebefordras till lämplig personal för bearbetning.

    För att hjälpa oss att ge dig bästa möjliga service, se Service Request nummer% TICKETNUMBER% i all e-post eller telefon korrespondens angående denna fråga.

    För din bekvämlighet är servicebegäran numret som ingår i ämnesraden av detta meddelande och det kommer att refereras till i alla framtida e-postkorrespondens. Om du skulle behöva hjälp i framtiden på en annan fråga, ska du inte återanvända denna biljett nummer.

    Du kan komma åt din servicebegäran genom att klicka på denna webblänk:

    % TICKETURL%

    Tack,

    Restore Kundtjänst

  23. Beställde proverna 2 mars, fick den ena några dagar senare. Mailade tillbaka om den andra produkten, ringde också det svenska numret, fick inget svar. Jag hade noterat de 14 dagarna så jag avbeställde per mail, fick svar att man inte skulle maila den adressen men att de vidarebefordrat min önskan. Ringde för säkerhets skull numret i USA, hade svårt att höra vad hon sa. Jag avbeställde men hon gav sig inte, ville jag skulle prova till den 28/3, bad mig bokstavera namnet (varför?) då jag redan angett ordernumren. Bad henne maila mig då jag inte uppfattade allt hon sa (bruten amerikanska, alt dialekt) men det nappade hon inte på. Först idag kom mail om att gratisprodukt nr 2 Restore levereras, som de ju dragit fraktavgift för tidigare. Jag har spärrat mitt kort, men jag funderar på om jag måste ringa USA en gång till??? Det har jag alls ingen lust med. Det borde gå att maila dem men på kontaktsidan kommer man ju ingenstans, den är dessutom på finska. Så otroligt krångligt! Krämen är väl inte sämre än någon annan, min stramar lite och känns helt okej men så här får man väl inga kunder?

  24. Hej igen
    Ni som har ringt tel nummer i USA och lykades få tag på dem vilken ( Svensk) tid har ni rigt?? Jag ringde flera gånger men kommer alltid till telefon svarare. Snälla svara så fort ni kan !!
    Mvh Suzana

  25. Har fått samma utskick och pengar dragna från mitt konto, har spärrat kontot, gjort polisanmälan och gjort ett återkrav via den e-mailadres som knytanders uppgivit tidigare, återkommer med resultat.
    Mvh Gun L……

  26. Börjar få lite panik nu. Igår så drog de på nytt ca 1500 kr och Maila att de skickat nya varor.
    Jag får endast automatiska mailsvar från samtliga mailadresser jag skickat till. Pratade med Nordea men hon sa rakt ut att jag fick skylla mig själv :-( . V

    • Tyvärr är det ju lite så, att det är du som får ta ansvar för att du lämnat ut ditt kortnummer till ett skojarbolag. MEN, har du blivit vilseledd att ingå ett avtal så är det likt förbaskat inte du som gjort fel, utan företaget.

      Är det andra gången de drar 15000 kronor från dig? Du MÅSTE spärra ditt kort för att vara säker på att de inte fortsätter dra pengar. Det ska inte kosta dig något.

      /Anders Nyman, Knyt.se

  27. Till Suzana; Jag ringde numret 001 800 686 0542 någon gång på em/kvällen, eftersom vi ligger 6 h före dem (inte efter som jag råkade skriva i mitt förra inlägg). Kl 16 på em svensk tid så är kl alltså 10 på fm amerikansk tid (iaf på östkusten, västkusten ligger ca 9 h efter oss. Ge inte upp! Jag mailade som sagt ”support@beaudify.com” och har nu fått tillbaka mina pengar. Lycka till!

  28. Till Gabriella.
    Har du inte spärrat ditt kort ? Om inte gör det NU och anmäll dem till din bank, polis ,konsumentverket
    Lycka till

  29. Har också blivit av med pengar. Först kom proverna som kostade 62,-, sedan drogs1446,- från mitt konto och efter ytterligare två veckor drogs det 1446,- igen. Nu har jag anmält till Konsumentverket och polisen samt spärrat mitt kort. Trakasserar företaget med mejl och hotar med media.
    Kommer aldrig att ge mig för det här är ren stöld !!

  30. I skrivandets stund kom två mejl till mig ”your order has benen shipped”.
    Hu f..n blir man av med dom ????

  31. Hej…

    Vill tipsa om att Ni som blivit drabbade kan försöka få tillbaka pengarna genom att ansöka via Er bank. SEB har en blankett som heter Reklamation av felaktigt kortköp och där fyller man i vad som hänt och sedan skickar in den till banken. Vet inte om andra banker har något liknande men Ni kan ju i alla fall höra efter om så är fallet. Ska själv försöka med att via banken få tillbaka det som dragits på mitt konto. Fick tipset av en jättetrevlig banktjänsteman som tyckte att jag skulle skicka in den här ansökan. Hör av mig när jag vet hur det går.

  32. Varna alla !! Företaget byter namn till : svenskhud.com

  33. Hej !
    Jag har varit på min bank Nordea idag och fått hjälp med att fylla i en Kortreklamation.
    Det låter som jag kommer att få mina 2892,- tillbaka av banken.
    Jag hade med mig ärendenummer på min polisanmälan samt den anmälan som gjordes till konsumentverket. Samtliga mejl jag skickat företaget och alla no-reply mejl jag fått tillbaka + alla andra mejl som gått fram och tillbaka (ca 100 st) hade jag i en samlad mapp i min mejl-box.
    Ge er inte ni som blivit drabbade !!

  34. Hej!
    Jag har också blivit lurad som alla ni andra, men jag fick ett tips härifrån av Bianca Runge hur hon hade skrivit. Och jag fick mina pengar tillbaka!! :)
    Här är vad hon skrev:

    ”Hello,
    A few weeks ago I ordered a free sample of your product ”Beaudify” on http://weeklynewslive.com/sweden/skin-582/?t202kw=se-1-1.There it says in swedish that you can order a free sample of one month´s supply only for the charge of shipping and handling, which was 10 USD. So, this charge was withdrawn from my account, and I received one jar of the cream Beaudify. The sample of Restore Eye cream has not arrived yet. On this webpage it says absolutely nothing about that you automatically sign up for a subscription that you have to cancel within 14 days, or else the company will withdraw an amount of 226 USD. So, the day before yesterday I saw that your company has withdrawn 226 USD from my account –without my permission. I immediately blocked my visacard so it won´t happen again and now expect you to make a refund to my account. I do not want to subscribe to your product and have never agreed to do so. A lawyer at the Consumer Agency says that you have to be very clear regarding the conditions of a subscription, and not deliberately hide it. By the way, the swedish translation on one of your webpages must be made by an amateur, it´s really horrible and hardly understandable. Regards….”

    Lycka till!

  35. Var skickade du meilet pinglan2 ?

  36. Det var så lite ”pinglan 2″ :-) , vad skönt att det funkade!Är glad att kunna hjälpa till, sådana här bluffmakare som lurar folk på pengar är det värsta jag vet, man blir så förbannad. Suzana; jag skickade mailet till ”support@beaudify.com” och ringde även deras amerikanska support tel 001 800 686 0542 (glöm ej att vi ligger 6 h före dem i tid). Vill du inte ringa så räcker det kanske att maila. Denna mailadress är den enda jag fick svar från. Hoppas det går bra!
    Bianca

  37. Hej,

    jag undrar om det räcker med att bara spärra kortet . Eller måste man även spärra kontot ?

    • Det räcker med att spärra kortet. Det är ju på kortnumret pengarna kan dras, inte på bankkontonumret. Prata med din bank, det ska inte kosta något att få ett nytt kort i sådana här fall!

      /Anders Nyman, Knyt.se

  38. Hej, jag har också drabbats av detta, men jag undrar hur man gör för att avsluta prenumerationen? Tacksam för svar!

  39. Heh Radana
    Läs alla inlägg och där hittar du svar på din fråga.
    Vill bara att du ska inte ge upp hoppet . Efter att jag har skickat typ 100 meil fick jag nu på söndag ett svar.
    I sitt mail lovade dem återbetalla pengar till mitt konto om en vecka. Jag får nog vänta och se om det händer.
    OBS : Spärra kort och anmäll
    Lycka till

  40. Hej
    I söndags fick jag ett mail från Beaudify I mailet lovade dem återbetala mina pengar inom 7 dagar. Dessutom fick jag hem den andra produkt med (den som saknades i min första levarans)
    Ni som blev nyligen lurade av det skit företag:
    Spärra kort (det räcker väll), anmäl och skicka ett mail till support@beaudify.com
    Ni kan skicka mail som Bianca runge skrev. Det funkade för många av oss

    Här är vad hon skrev:

    ”Hello,
    A few weeks ago I ordered a free sample of your product ”Beaudify” on http://weeklynewslive.com/sweden/skin-582/?t202kw=se-1-1.There it says in swedish that you can order a free sample of one month´s supply only for the charge of shipping and handling, which was 10 USD. So, this charge was withdrawn from my account, and I received one jar of the cream Beaudify. The sample of Restore Eye cream has not arrived yet. On this webpage it says absolutely nothing about that you automatically sign up for a subscription that you have to cancel within 14 days, or else the company will withdraw an amount of 226 USD. So, the day before yesterday I saw that your company has withdrawn 226 USD from my account –without my permission. I immediately blocked my visacard so it won´t happen again and now expect you to make a refund to my account. I do not want to subscribe to your product and have never agreed to do so. A lawyer at the Consumer Agency says that you have to be very clear regarding the conditions of a subscription, and not deliberately hide it. By the way, the swedish translation on one of your webpages must be made by an amateur, it´s really horrible and hardly understandable. Regards….”

    Lycka till!

    Tack och stor kram till er alla som skrev sina inlägg och hjälpte till <3

  41. Hej
    Jag fick tillbaka mina pengar :D . Det var en bra skola för mig. Kommer aldrig mer att lämna ut kortnummer. Aldrig någosin. Tack för hjälpen. Kram Suzana

  42. Är också drabbad av detta oseriösa företag. Skäms lite över att ha varit så naiv. Känns ändå skönt att inte vara ensam om det. Har redan skickat mail till företaget men är ändå tacksam för de tips som framkommit här. Har polisanmält och ska just spärra kortet. Tror att jag ska kontakta Konsument-verket också.
    Hej och tack, lovar återkomma om det händer något positivt.

    Smulan

  43. Hej,

    Det finns hopp! Efter en massa mailande och ringande, samt även både polisanmälning och konsumentverketanmälning, fick jag mina pengar tillbaka för båda produkterna!

    Mitt råd: stå på er! Var tydlig men benhård i era mail och i eventuella telefonsamtal. Polisanmäl, hör av er till konsumentverket, etc. Det är bra att ha med sig. Jag löste mitt dilemma och det kan ni andra också göra.

  44. Hej, jag är också 2.892 kronor fattigare,ock skäms väldigt mycket för att har inte lyssna på min son, att aldrig lämna ut kortnummer. Har polis anmäla ock spärra bankkort, ock skal fortsätta med andra instanser. Tusen tack för allt hjälp ock råd.

  45. Hei,jeg er også blitt lurt som alle dere andre.Bestilte en tilbudskrukke og jeg ble trukket fra kontoen på 681,-når jeg skulle hente pakken på posten så måtte jeg ut med 231,-Det gikk ikke mange dagene før jeg fikk min andre pakke ca.10 mai den kostet 601,- + 231.- for å ta ut pakken.Nå den 26/5-13 ble det trukket et beløp på 604,17kr fra min konto som jeg heller ikke vet hva det er,siden det ikke står noe annet enn ”RESTORE” Jeg har sperret. Forbannet og frustrert..:(

    • Jeg har opplevd akkurat det samme som deg og alle de andre her :-( ( Forbanna jeg og!!!!!! Har sperret kort, bestilt nytt, vært hos politiet og anmeldt – de har fått link til ”bestillingssiden” både på Beautify og Restore samt link til facebook siden. Jeg har også vært i kontakt med Visa, der blir dette meldt videre til sikkerhetsavd hos de, link til facebook og begge ”best.siden” er og gitt dem – Visa tar saken alvorlig – og takket for mine informasjoner. Jeg har videre i dag prøvd å ta kontakt med Beautifi pr. mail…..fått til svar dette : A customer support agent will get back to you within 24 hours. Thank you! Bare å vente å se hva som skjer fra deres side. Uansett, jeg går til banken min på mandag med anmeldelsen, de tar det videre til Visa….forhåpentlig får jeg pengene mine igjen. Jeg er blitt belaste med kr. 631,25 og kr. 715,20. DRITT!!!!!! Til dere andre, ANMELD DEM TIL POLITIET!!!!! DE TAR DETTE SERIØST, i hvertfall her i Drammen.