Företag erbjöd billig el, ström av missnöjda kunder

17 maj, 2013 i Handel

Kritiken växer mot företaget Baraspara. Folk rings upp och erbjuds hjälp att hitta billig el, men Konsumentverket har fått in mängder med anmälningar från kunder som känner sig lurade. Det skriver SR Sjuhärad. Tina Wahlroth, VD för telemarketingbolagens branschföretag Kontakta är kritisk mot Barasparas metoder. – De värvar medlemmar, säger hon, i min mening så handlar det om förtäckt försäljning. Olof Kernell vice VD i Baraspara anser att kritiken de fått till stora delar är obefogad. Enligt Baraspara har de över 200.000 kunder, varav drygt 25.000 idag sin el av Mölndal energi. Christian Schwartz, VD på Mölndal Energi är medveten om att Barasparas metoder kan leda till missförstånd. Därför börjar Mölndal energi inte leverera el till de som snabbt hör av sig. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.