Resenärer till Turkiet flygs ner via Skellefteå

17 maj, 2013 i Handel, Konsumenträtt

Till Turkiet från Ronneby – via Norrland. Det är verkligheten som möter 80 resenärer som sätter sig på flyget till Antalya klockan 9 i dag, skriver Kristianstadsbladet. – De beklagade och sa att det var olyckligt, men erbjöd bara ett turkiskt bad som ren goodwill, säger resenären Elisabeth. Flygtiden, som från början var satt till 3,5 timmar, har plötsligt blivit 7 timmar. Hemresan går samma sträcka, och har tidigarelagts till 5 på morgonen. Eftersom hemfärden börjar med en två timmars transfer till flygplatsen förlorar familjen hela sista nattsömnen. Turkietsresors marknadschef håller med om att situationen som har uppstått är olycklig, men säger att alternativet var att ställa in flygresorna från båda orterna, eftersom de bokats för dåligt. Till artiekln >>
lrika Kastell jobbar som konsumentvägledare på Sölvesborgs kommun. Hon berättar att paketreselagen lagstiftningen är tydlig men kan vara svår att tolka och tillämpa på enskilda fall. – Om arrangören ska kunna ändra resevillkoren till resenärens nackdel då måste det framgå i avtalet att arrangören får göra det. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.