Hopp om pengar tillbaka – för kortbetalare

30 maj, 2013 i Handel, Konsumenträtt

9000 personer hade köpt biljetter till Peace & Love-festivalen när den gick i konkurs. Nu finns det gott hopp om att i alla fall en del av dem kan få tillbaka pengarna, skriver DT. – Man får göra en reklamation, precis som när man beställt en vara och inte fått den levererad, säger Kerstin Ottosson på SEB. – Hos oss är det lika oavsett kort. Handelsbanken rekommenderar sina kunder att skicka in en reklamation så fort som möjligt men kan inte garantera att alla kortkunder får tillbaka biljettpengarna. Nordea uppmanar att man ska fylla i en reklamationsblankett samt kvitto eller bokningsbekräftelse och skicka in så fort som möjligt, inom 45 dagar efter konkursen. På Swedbank säger man däremot att grundregeln är att datumet för evenemanget måste ha passerats först. Till artikeln >>
Biljett Nu gick på onsdagen ut med ett pressmedddelande att den som handlat sin Peace & Love-biljett via deras företag kommer att få pengarna tillbaka, skriver Arbetarbladet. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.