Susanne känner sig lurad av telefonförsäljaren från Energibolaget

3 juni, 2013 i Handel

Kritiken mot hur elbolag säljer avtal över telefon växer och Konsumentverket har i omgångar efterlyst en ändring av reglerna kring avtalen som sluts över telefon. Susanne i Karlskrona känner sig lurad av Energibolaget i Sverige AB, skriver SR Blekinge. I ett nära 13 minuter långt samtal förklarar han fördelarna med att byta elavtal och att hans bolag blivit ombedda att ta hand om prissänkningen i Karlskrona. På bandinspelningen från samtalen hör man hur hon ber säljaren att ringa nästa vecka efter som hon inte vill göra något just nu. Men samtalet fortsätter och tillslut har ett muntligt avtal med Susanne spelats in. Katarina Koch på Konsument Södra Småland har lyssnat, och undrar bland annat vem som bett säljaren ”ta hand om prissänkningen”. Susanne var lovad att få ett brev veckan efter samtalet där hon skulle få läsa igenom avtalet och via ett direktnummer till säljaren också kunna tacka nej. Brevet kom först efter en månad. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.