Wywallet: ”Inget misslyckande”

4 juni, 2013 i Handel, Tele- och internet

Mobiloperatörernas betalningssatsning Wywallet fick mängder av kritik för att den försvårade betalningen via sms. Nu har Wywallet förändrat sin registrering för att det återigen ska bli enkelt att betala via sms. Men företagskunderna sitter kvar i samma sits, skriver CS. – Tidigare om man försökte betala med sms så nekades köpet och man fick ett sms från Wywallet om vad tjänsten handlade om och att man var tvungen att registrera sig. Sedan fick man göra betalningen igen. Nu låter vi första köpet gå igenom. Sedan informerar vi via ett sms om Wywallets villkor, och vid nästa betalning godkänner man villkoren, säger Adam Hasslert, marknadschef på Wywallet. Enligt Adam Hasslert går det inte att hämta uppgifter om vilken person ett företagsabonnemang står på, vilket gör att en lika enkel registrering som för privatpersoner inte kan ske. I stället måste företagsabonnenter fortfarande registrera sig för att kunna betala, antingen via sms direkt vid betalningstillfället eller via Wywallets hemsida eller app. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.