Biljett nu lovar förbättra sig

7 juni, 2013 i Handel

Biljett nu leder klagomålsligan. På senare år har försäljaren av andrahandsbiljetter dragit på sig flest anmälningar i hela branschen, enligt Konsumentverket. Det skriver SvD. Mellan den 1 januari 2010 och 20 september 2012 inkom 57 anmälningar mot företaget. Sedan oktober förra året har Biljett nu fått ytterligare 15 anmälningar mot sig. Kunderna klagar på att alltifrån vilseledande marknadsföring till felaktig prisinformation. – Vi är störst på andrahandsmarknaden, och generellt sett så är det så att vi säljer ett stort antal biljetter per år. Så ju fler kunder – desto fler missnöjda kunder också, säger Anders Hultman, verksamhetschef på Biljett nu. Enligt Konsumentverket handlar det ofta om att kunder inte förstår att det är andrahandsbiljetter man köpt. Hemsidan måste bli tydligare i sin information kring vad som gäller vid köp, anser man. – Vi får förbättra oss om det är något vi har gjort fel. Kunden ska ju ha den information som krävs för upplyst köp, och det anser jag att vi har, säger Anders Hultman. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.