Ny gymägare tog ändå betalt

21 oktober, 2013 i Handel, Konsumenträtt

En mamma köpte ett gymkort, som skulle betalas per månad, till sin minderårige son. Han hade det i ett och ett halvt år när han plötsligt inte kunde komma in på gymmet med sitt passerkort längre, skriver GD. Det visade sig att gymmet bytt ägare och passerkortet kunde därför inte längre användas – trots att den nya ägaren fortsatt ta betalt. – Receptionisten i gymmet sa att de hade satt upp lappar och att det var vårt ansvar att ta reda på förändringarna, säger mamman. Hon blev hänvisad till kundtjänst om hon hade fler frågor och någon chef kunde hon inte få prata med. Erica Embretsen Almer, chef på Konsument Gästrikland, säger att företagare är skyldiga att informera sina kunder om företaget gör väsentliga skillnader i ett avtal och att sätta upp information i en lokal dit kunden inte har tillgång räcker inte. – De som har avtal måste informeras vare sig de väljer att gå på gymmet eller inte. Läs mer >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.