Researrangör förlorar i ARN

21 november, 2013 i Handel, Konsumenträtt

Ett par åkte till USA på sin semester men kunde inte bo i den lägenhet som de hade beställt på grund av vattenskada. Researrangören fixade ett ersättningsboende som paret ansåg var av betydligt sämre standard än boendet som hade beställts, skriver Alingsås Tidning. De vände sig till researrangören och krävde 8 000 kronor i ersättning men blev nekade. Researrangören tyckte att ersättningsboendet var till och med bättre, de fick daglig städning som annars inte ingick i deras beställning och pris, och dessutom 200 dollar i presentkort som de kunde använda hos företaget i framtiden. Paret gjorde en anmälan till ARN som dömer till researrangörens nackdel. Nämnden menar i sitt beslut att oavsett standarden på ersättningsboendet så har kunden inte fått det som har beställts och ett prisavdrag på 4 000 kronor är berättigat. Läs mer >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.