Telekområdgivarna: Var vaksam på muntliga löften

4 mars, 2014 i Handel, Konsumenträtt

Det är viktigt för konsumenter att veta att muntliga överenskommelser är omöjliga att bevisa i efterhand om de inte spelas in. Det upplyser Telekområdgivarna i ett pressmeddelande då man fått många klagomål som beror på att konsumenter skrivit på avtal utan att läsa igenom det först – man har istället förlitat sig på muntliga löften vid säljtillfället. – Om du får ett löfte som är viktigt för dig ska du begära att säljaren skriver ner det i anslutning till avtalet och också signerar det. Om du inte kan visa vad du blivit lovad är löftet inget värt om det uppstår en tvist, är rådet från Mattias Grafström, VD för Telekområdgivarna. Organisationen uppger också att flera av de konsumenter som vänder sig till Telekområdgivarna har förutsatt att de har ångerrätt eller öppet köp när man köper något i butiker och vid köp på allmän plats, till exempel gallerior. Till pressmeddelandet >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.