Fick inte tillbaka sin mobil efter reparation

21 mars, 2014 i Handel

En dryg vecka efter att Helena fick sin telefon i julklapp gick den sönder och gick till The Phone House där hon fick beskedet att reparationen skulle gå på garantin och ta en till fyra veckor. Via ett sms fick hon senare ett kostnadsförslag på 995 kronor – om hon inte betalade skulle telefonen skrotas, skriver Kristianstadsbladet. Hon svarade inte på det, eftersom hon fått uppfattningen att reparationen skulle gå på garantin. Efter cirka sju veckor fick hon beskedet att telefonen var lagad och skickad till butiken där hon kunde hämta den om hon betalade, trots att Helena säger att hon aldrig godkänt kostnadsförslaget. Efter många om och men – och framför allt olika besked om vad som lagats och varför hon skulle betala från butik, tillverkaren och reparatören – får hon nu tillbaka telefonen utan att behöva betala. – Det som blivit fel här är att man lagar den utan att fått det godkänt av kunden. Det har blivit fel och då får vi lösa det. Hon kan gå till butiken och få sin telefon, säger Jonny Malmlöf som är PR-ansvarig för The Phone House. Läs mer >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.