Många klagomål mot Swedfone

7 april, 2014 i Bedrägeri, Tele- och internet

Uppsalapolisen har fått in ett flertal anmälningar mot Uppsalaföretaget Swedfone som säljer telefontjänster, rapporterar UNT. Anmälarna, som i flera fall är småföretagare, har blivit uppringda av säljare från IT-Butiken i Uppsala som erbjuder telefontjänster, framför allt att byta operatör till Swedfone. – Anmälarna är oerhört missnöjda. När de blir uppringda går det väldigt snabbt och säljaren är mycket ihärdig. När de fått hem avtalet stämmer det inte med vad de blivit lovade, och när de får fakturan känner de sig grundlurade, säger Anders Bywall, chef för bedrägeriroteln hos Uppsalapolisen som har inlett en förundersökning. När UNT kontaktar Swedfones ägare Simon Varedian säger han sig inte känna till polisanmälningarna. – Detta var helt nytt för oss och vi tycker det är mycket tråkigt. Till skillnad från andra operatörer kräver vi att kunden undertecknar avtalet skriftligt via brev eller epost, säger han. Viktor Edman, kundtjänstansvarig på IT-Butiken, lovar att de som känner sig missnöjda och har polisanmält ska fritt få lämna avtalet utan kostnad och gå tillbaka till sin gamla operatörer om de vill. Till artikeln >>

1 svar på Många klagomål mot Swedfone

  1. Swedfone har nu bytt strategi och riktar sig nu i första hand mot småföretagare och utan att informera om det så har man plötsligt ett företagsabonnemang. Eftersom avtalet är tecknat som ett företagsabonnemang har man inga rättigheter som konsument. Jag har hållt på och bråka med dem nu ett bra tag och vet inte vad jag skall göra. De har ljugit och bluffat om precis allt från villkor till kostnader #aldrigmerswedfone#