”De har sålt en vara de inte kunnat leverera”

9 juni, 2014 i Ekonomi, Konsumenträtt

Fondspararen Andy är en av de Swedbankkunder som känner sig lurad av banken och som därför lämnat in ett klagomål till banken, skriver SVT Nyheter. Hans mamma bad Swedbank sätta in 10-15.000 kronor i någon bra fond. Det blev Kapitalinvest och några andra. Fonden skulle skötas med omsorg av bankens experter så att han fick de bästa aktierna, genom så kallad aktiv förvaltning. Därför har avgiften för fonden varit ungefär en procent högre än de indexfonder som passivt följer värdet på börsen. – Jag började jämföra min fond med andra fonder och tyckte att ”det här ser ju väldigt dåligt ut” och så fick jag höra att Aktiespararna skulle driva case och jag tycker att det är viktigt att man säger ifrån. Andy är en av de sparare som nu lämnat in ett klagomål till Swedbank – ett första steg i en juridisk process mot banken. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.