Travelright kritiserar Norwegians agerande

15 augusti, 2014 i Konsumenträtt

I ett pressmeddelande skriver företaget TRS Travelright om den pågående tvisten med flygbolaget Norwegian. ”Norwegians informationschef, Lasse Sandaker-Nielsen, är upprörd över att konsumenträttsföretaget TRS Travelright informerar flygbolagets försenade resenärer om deras rättigheter. Istället anser han att resenärerna ska vända sig till norska Transportklagenemnda eller svenska ARN för hjälp. Men i de fall som prövats hos Transportklagenemnda är Norwegian klart överrepresenterade. Norwegian är dessutom klart sämst på att följa Transportklagenemndas rekommendationer”, påpekar Travelright. Enligt uppgift från många av Norwegians egna passagerare så lämnar flygbolaget vidare ingen egen information till passagerarna angående rätten till kompensation vid förseningar, enligt Stephan Eriksson. Samtidigt är EU-lag 261 mycket tydlig just på den punkten. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.