Travelright kritiserar Norwegians agerande
15 augusti, 2014 i Konsumenträtt
I ett pressmeddelande skriver företaget TRS Travelright om den pÃ¥gÃ¥ende tvisten med flygbolaget Norwegian. ”Norwegians informationschef, Lasse Sandaker-Nielsen, är upprörd över att konsumenträttsföretaget TRS Travelright informerar flygbolagets försenade resenärer om deras rättigheter. Istället anser han att resenärerna ska vända sig till norska Transportklagenemnda eller svenska ARN för hjälp. Men i de fall som prövats hos Transportklagenemnda är Norwegian klart överrepresenterade. Norwegian är dessutom klart sämst pÃ¥ att följa Transportklagenemndas rekommendationer”, pÃ¥pekar Travelright. Enligt uppgift frÃ¥n mÃ¥nga av Norwegians egna passagerare sÃ¥ lämnar flygbolaget vidare ingen egen information till passagerarna angÃ¥ende rätten till kompensation vid förseningar, enligt Stephan Eriksson. Samtidigt är EU-lag 261 mycket tydlig just pÃ¥ den punkten. Till artikeln >>