Bengt lurades att säga upp sitt gamla abonnemang

18 augusti, 2014 i Handel, Tele- och internet

75-årige Bengt trodde att allt skulle bli bra med det nya och prisvärda telefoniavtalet. Men det blev raka motsatsen, skriver Värnamo Nyheter. – Det var en aggressiv marknadsföring. Försäljaren påstod att jag skulle få betala 150 kronor per månad och att jag skulle få 100 samtalsminuter, berättar Bengt. Men från sitt gamla bolag fick han en slutfaktura på 4850 kronor. – De hade skickat ett förlängningsavtal tidigare där det stos att jag hade 24 månaders bindningstid. Men det stod också att jag hade tre månaders uppsägningstid, säger Bengt. Han tog kontakt med kommunens konsumentvägledare Tuula Kuukasjärvi som nu hjälper honom. Tillsammans ser de över vilka rättigheter Bengt har. Till artikeln >>
Kommuninvånarnas klagomål hos konsumentvägledaren handlar allt oftare om telefoni och bilar. – Gör man avtal på telefon är det så lätt att det blir fel. Man ska alltid ha ett skriftligt avtal, säger Tuula Kuukasjärvi, som har sitt kontor på Gislaveds bibliotek. Till konsumentvägledaren kan invånarna vända sig om de vill ha råd och stöttning vid köp av en vara eller tjänst. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.