Västtrafik förklarar sin kritiserade reklam

18 augusti, 2014 i Handel

Nu svarar Västtrafik på kritiken från Konsumentverket angående oönskad sms-reklam som kunderna fått, skriver P4 Skaraborg. – Man ska ha lämnat samtycke, det är huvudregeln, säger Andreas Nordström, jurist på Konsumentverket. De som fått sms-reklam gavs ingen möjlighet att avsäga sig framtida utskick. I lagen står att man klart och tydligt ska ges möjlighet att kostnadsfritt och enkelt motsätta sig att ens uppgifter används i marknadsföringssyfte när den samlas in och vid varje följande marknadsföringsmeddelande. Västtrafik skriver nu att om liknande marknadsföring förekommer i framtiden så ska man rätta sig efter detta och eventuellt ändra i sina köpvillkor för att förtydliga vad kunders uppgifter kan användas till vid köp av sms-biljett. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.