Gävlefamilj blåst på bokat boende hos Airbnb

19 augusti, 2014 i Konsumenträtt

Familjen från Gävle blev blåsta på sitt boende i New York. De hade hyrt lägenhet genom den populära sajten Airbnb men väl på plats fanns inga nycklar, skriver Arbetarbladet. Trots att de redan i januari bokat och betalat för en rymlig lägenhet på Manhattan fick de ägna timmar åt att på plats jaga nytt boende och sova på fyra olika ställen på en vecka. Representanten för Airbnb såg till att bokningen annullerades och familjen fick tillbaka de 20 000 kronor som man betalat för lägenheten. De fick också 2 000 kronor i kompensation för första nattens boende. Den sammanlagda merkostnaden gick dock på 13 000 kronor, pengar de inte fått. Familjen har nu på rekommendation av konsumentvägledningen i Gävle har familjen gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.