Fick rätt mot butiken efter 1,5 års väntan

25 augusti, 2014 i Konsumenträtt

Ett år efter Maries soffköp gick fjädrarna sönder. Trots att ARN gett Marie rätt att få tillbaka sina pengar från butiken så har processen dragit ut på tiden, skriver Dagbladet. Först när tidningen når Stefan Montelius, inköps- och marknadschef för Boom i Sverige, får hon löfte om att pengarna är på väg. – Jag blev kontaktad av butiken häromdagen, och det står helt klart att det här ärendet fallit mellan stolarna. Det är dåligt skött och vi kommer göra en intern utredning, säger Stefan Montelius. Enligt Helen Eriksson, pressinformatör på ARN, är besluten rekommendationer och inte tvingande. Majoriteten av företagen följer rekommendationerna. – Vill man som kunde gå vidare och få ett tvingande beslut så måste man vända sig till Tingsrätten, men det är en process som inte vi är inblandade i, säger hon. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.