Hon lurades av ökända Sveanordic

3 september, 2014 i Konsumenträtt, Tele- och internet

Redan för ett par år sedan blev Lena bunden till ett avtal för fast telefoni hos telebolaget Sveanordic telecom – trots att hon själv inte gått med på det, skriver ttela.se. För någon månad sedan var det dags igen, när en säljare från Gothia telecom, som bolaget bytt namn till, ringde. Trots att hon tackade nej började fakturor komma. Företaget har anmälts 41 gånger till Konsumentverket i år., och har tvingats betala 500 000 kronor i vite sedan det överträtt ett förbudsföreläggande från Konsumentombudsmannen som förbjöd företaget att ringa personer som finns med i NIX-registret. Enligt Lena utgav de sig för att ringa från det bolag hon redan hade. – Jag betalade. Jag vågade inte göra något annat, säger Lena. Anna Lindström, jurist på Konsumentverket, säger att det är viktigt att bestrida fakturor om man är säker på att man inte ingått avtal. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.