Mysafety oförstående till uteslutningen

17 september, 2014 i Handel

Företaget MySafety kommentarar i ett pressmeddelande callcenterföreningen Kontaktas beslut att utesluta dem. ”Kontakta hänvisar i sitt pressmeddelande till ett stort antal anmälningar till Konsumentverket samt att mySafety inte har förbättrat sina processer för att bryta den negativa trenden. Den beskrivningen stämmer inte med vår bild av verkligheten”, skriver man. MySafety hävdar att den avtalsbindning som är skäl till merparten av anmälningarna har ändrats sedan många år och inte har använts vid nyförsäljning sedan 2012. Dessutom finns det inte någon negativ trend på klagomålen, istället det motsatta. ”Att basera uteslutning på antal anmälningar – som dessutom snabbt minskar – innebär ett märkligt prejudikat och kan i dessa digitala stormarnas tid få helt godtyckliga konsekvenser”, skriver MySafetys vd Carl Johan Thorsell. ”Vi ser själva hur artiklar i media som hamnar i Googles sökresultat ökar anmälningsbenägenheten med hundratals procent. Fortfarande kommer anmälningar in till Konsumentverket från kunder rörande avtal som inte längre används. Ofta är det anonyma anmälare och bygger på missuppfattningar som får en enkel lösning vid direktkontakt”. Till pressmeddelandet >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.