Comhem sågas av kunderna

8 oktober, 2014 i Tele- och internet

Marcus Atterstam på Konsument Göteborg vill varna för Comhem, skriver GP. Han sitter framför den digra sammanställningen av de ärenden som registrerats på Konsument Göteborg under året. Statistiken visar att Comhem troligtvis kommer att toppa årets värstinglista med flest antal konsumentkontakter, där företagen gjort fel. – Först blir konsumenterna pålurade grejer, som inte fungerar och sedan kommer de inte i kontakt med Comhems kundtjänst, säger han. Fram till 22 september i år är det 136 klagomål, att jäm,föra med 70 för hela förra året. – Det måste ha hänt något, att de använder sig av något säljbolag som kör med oseriösa säljmetoder, tror Marcus Atterstam. Det handlar dels om säljare som utlovar något som inte stämmer, att produkter eller tjänster inte fungerar, och att kundtjänsten inte går att nå. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.