Sju av åtta bilverkstäder fuskar med service

22 oktober, 2014 i Konsumenträtt, Motor

Kalla Fakta på TV4 har granskat åtta verkstäder i Stockholmsområdet, skriver Motormagasinet. Sju av de åtta verkstäderna utförde inte den utlovade servicen, några av verkstäderna föreslog åtgärder som inte behövde göras. Några av verkstäderna gjorde så grova fel att det kan uppfattas som rent fusk. De granskade verkstäderna ingår i välkända servicekedjor, en del är märkesverkstäder och någon är helt fristående. – Det är mycket allvarligt att de så ofta missar eller kanske rent av fuskar med servicen, säger Milos Kosijer, teknisk expert på Motormännen. – Mina råd till den som misstänker att servicen är dåligt utförd. Klaga direkt och fixa inget själv, kräv alltid att verkstaden gör allt servicearbete. Håll inne betalning, ta hjälp av Motormännen eller den lokala konsumentvägledaren. Fungerar inte det så anmäl verkstaden till Allmänna reklamationsnämnden. Till artikeln >>
Här kan du läsa resultaten från undersökningen, och här hur bilverkstäderna svarade på kritiken >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.