Missnöje med Barasparas metoder

24 oktober, 2014 i Handel

Företaget Baraspara erbjuder sina kunder billigare elavtal via telefon. Men långt ifrån alla är nöjda, skriver SVT Mittnytt. För Zaira tog det mycket arbete och nästan ett år att ta sig ur avtalet hon gått med på i ett telefonsamtal. Hon bytte elbolag – men fick samtidigt en faktura från det gamla elbolaget. – Det kom ju krav eftersom Bara Spara inte avslutat det gamla avtalet utan bara skaffat ytterligare ett, säger Zaira som förlorade 1.800 kronor på slarvet. Konsumentverket har sedan början av år 2011 tagit emot över 360 anmälningar mot bolaget, och också stämt bolaget, ett mål som väntas tas upp nästa år. I ett pressmeddelande på sin hemsida försvarar företaget sig. Man har anlitat en advokatbyrå för att gå igenom anmälningarna mot företaget. Deras analys visar att företaget gjort rätt. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.