Annikas demenssjuka mamma lurades av telefonförsäljaren

3 november, 2014 i Konsumenträtt, Tele- och internet

Trots olika försök att stoppa oseriösa telefonförsäljare fortsätter anmälningarna från missnöjda kunder att strömma in till Konsumentverket. Ofta är det äldre personer som drabbas, skriver SR P1-Morgon. Annikas demenssjuka mamma blev uppringd av Svea Telecom, som sedan vägrade att häva abonnemanget. När avtalet löpte ut sade Annika upp det – men fick trots det en ny faktura. – Eftersom de kan se att min mamma inte har bytt till någon ny leverantör så godkänner de inte min uppsägning, och därför är abonnemanget kvar, berättar Annika. Sedan 2011 har Konsumentverket fått in över 350 anmälningar mot operatören Svea telecom, som nu byt namn till Gothia telecom. Rikard Jernström på Gothia, som titulerar sig ”konsumentombudsman”, vill bara svara på skrifltiga frågor och vill inte uttala sig om det aktuella fallet. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.