Verkstaden upptäckte fel som inte fanns – igen

2 februari, 2015 i Motor

Bilverkstaden Mobility Motors Sweden har återigen försökt att få Icakurirens konsumentredaktör Kersti Byström att betala för fel på bilen som inte finns, skriver tidningen. Sommaren 2013 skrevs den första artikeln efter att Mobility Motors Sweden påstod att bilen läckte olja och därför behövde repareras för minst 3500 kronor. En oberoende kontroll visade att bilen inte alls läckte. Hösten 2014 påstod en annan verkstad inom samma koncern att det var glapp i hjullagret på den nybesiktigade bilen. – Är det inget som besiktningen borde ha uppmärksammat, frågar jag i stället.
– Det kommer de säkerligen att göra för det är på gång och det kommer att bli värre och värre. När jag håller örat nära så känner jag och hör också ett dånande ljud, skriver Kersti Byström. När jag strax därefter låter göra en trafiksäkerhetskontroll på ett bilprovningsföretag i västra Stockholm, får jag helt andra besked.
– Det är inget glapp alls. Jag känner inget och jag hör inget, säger besiktningsmannen. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.