”Groupon blåste mig på guldrosor”

6 februari, 2015 i Handel

Hanna, 27, beställde två förgyllda rosor från Groupon som påstods vara äkta – men visade sig vara av plast. Samtidigt strömmar anmälningarna mot rabattsajterna in till Konsumentverket trots krafttag från myndigheten, skriver Aftonbladet. Rosorna uppgavs i annonsen vara äkta, doppade i 24 karats guld, och värda 824 kronor styck. Men Groupon hade tidigare i år ett erbjudande och sålde två rosor för totalt 368 kronor. På nätet upptäckte Hanna snarlika rosor på kinesiska e-handelssajter som Alibaba – för ett pris av en dollar per styck. 2013 tog Konsumentverket initiativ till en branschöverenskommelse med Groupon och Schibsted-ägda Let’s Deal. Tillsammans bestämde man att det ska bli tydligt hur rabatten har beräknats och vad som ingår i erbjudandet. Men trots det fortsätter anmälningarna att strömma in, och Konsumentverket överväger nu att ta en vidare diskussion eller inleda ett ärende. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.