Flest klagomål på mobilförsäljare i Uppsala
24 februari, 2015 i Handel, Konsumenträtt
Det är mÃ¥nga i Uppsala län som klagar pÃ¥ mobiltelefonförsäljare. Andelen klagomÃ¥l här pÃ¥ telekombranchen är högst i hela landet, skriver P4 Uppland. Det handlar om klagomÃ¥l riktade mot företag som säljer mobiltelefoner och abonnemang. Framför allt om kunder som känner sig lurade efter att ha blivit pÃ¥hoppade av försäljare i gallerior som erbjuder gratisprodukter säger May Strandberg som är rÃ¥dgivare pÃ¥ Konsument Uppsala. Folk känner sig lurade att skriva pÃ¥ abonnemangsavtal med löften om ”gratis” telefon eller surfplatta. När sedan första fakturan kommer visar det sig att det inte alls är gratis – men dÃ¥ är förpackningen bruten och det gÃ¥r inte längre att lämna tillbaka varan. När P4 Uppland, med dold mikrofon, utgav sigför att vara intresserade av mobilabonnemang träffade de bÃ¥de säljare som var pÃ¥stridiga pÃ¥ olika sätt – och sÃ¥dana som inte var det. Till artikeln >>