Telefonbolagen: Ingen tjänar på att ha en missnöjd kund

25 februari, 2015 i Handel, Tele- och internet

”Vi lurar ingen”, ”jättetråkigt” och ett ”misslyckande”. Så svarar några av de bolag som det klagas på i telekombranchen i länet, skriver P4 Uppland. – Det är givetvis jättetråkigt, och det behöver vi se över vidare. Vi upplever själva att klagomålen minskat på det stora hela. Men har det gått så långt att man har tagit sitt ärende vidare och vi inte har kunnat lösa det så har vi misslyckats, säger Kamran Alemdar, presstalesperson på Tre. Åsa Sundeman är VD på bolaget Mobilizera: – Inga kunder ska lämna våra butiker med en känsla av att ha blivit vilseledda eller lurade. Vi är tydliga med att vi ska vara lyhörda inför personer med särskilda behov. Vi ska i varje enskild affär ta hänsyn till kundens ålder, språkförmåga, nedsatt psykisk eller mental funktionsförmåga. Och kan man inte förhålla sig till det regelverket ska man inte jobba hos oss. Lurar ni folk? – Absolut inte, vi lurar ingen, säger Jon Hjertenstein på Phone Family. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.