Svårt att få rätt mot mobilföretag
26 februari, 2015 i Konsumenträtt, Tele- och internet
Det brukar vara mycket svÃ¥rt att fÃ¥ företag som säljer mobiltelefoner och abonnemang att riva upp avtal. Det säger konsumentrÃ¥dgivaren May Strandberg i Uppsala apropÃ¥ fallet med Lasse som har minst tio abonnemang hos samma bolag. skriver P4 Uppland. – Här hade Lasse och hans vän en fördel i att de använde massmedia. Det är jag helt övertygad om. Skulle Lasse själv försökt förhandla med Phone Family – det är näst intill omöjligt. Och det är det vanligtvis även för oss. För dÃ¥ är det inte bara Phone Family som vi har som motpart, utan dÃ¥ är det ocksÃ¥ den operatör som man har ingÃ¥tt avtalet med, säger hon. Phone Familys vd Jon Hjertenstein säger att hur de agerat inte pÃ¥verkats av att P4 Uppland hörde av sig. Till artikeln >>