Hade okända abonnemang hos Telenor

5 mars, 2015 i Konsumenträtt, Tele- och internet

Uppsalabon Lena besökte en Telenorbutik och en Mobilizerabutik för ett par år sedan, för att förändra och förbättra sitt befintliga abonnemang, rapporterar P4 Uppland. Men istället lämnade hon alltså båda gångerna butikerna med nya abonnemang, utan att förstå det. Senaste fakturan var på nästan 1 300 kronor varav runt 900 kronor är för de två nummer hon inte ens visste att hon hade. I snart ett års tid har Lena varit i kontakt med Telenors kundtjänst och skrivit brev till ledningen, för att avsluta abonnemangen och få tillbaka pengarna hon betalat. Först när P4 ringer upp avslutas abonnemangen med löfte om återbetalning. Att Lena i snart ett års tid försökt förmå dem att avsluta abonnemangen är inget som Alexandra Carlsson på Telenors presstjänst känner till. – Om det är som Lena säger. Att hon varit i kontakt med med oss ett flertal tillfällen under ett års tid och vi inte har lyckats hjälpa henne tidigare, då är det väldigt olyckligt och det är bara att beklaga, säger hon. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.