Swedfone: ”Vi bestrider samtliga punkter”

6 mars, 2015 i Bedrägeri, Handel, Konsumenträtt

Swedfone har på ett drygt år fått 69 anmälningar hos Konsumentverket och 34 hos Allmänna reklamationsnämnden, ARN, skriver GP. Många gäller äldre människor som har nekats ångerrätt, eftersom Swedfone hävdar att de är egna företagare. En del säger att de aldrig tackat ja, men blivit anslutna ändå. Många vittnar om att säljarna har utgivit sig för att ringa från Telia eller något annat av de stora telebolagen. Konsumentverket startade nyligen ett tillsynsärende mot Swedfone. Bolaget vidhåller att alla som har eller har haft någon form av firma är företagskunder – en tolkning som jurister bestämt avvisar. Om telefonen huvudsakligen används privat är man privatkund och har ångerrätt. GP har upprepade gånger sökt Swedfones ledning via telefon och mejl men inte fått svar. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.