Klagade på faktura – blev uppringd av Tele2:s vd

16 mars, 2015 i Tele- och internet

När 42-årige Daniels mobilräkning från Tele2 landade på 6 453 kronor skrev han ett ilsket inlägg på Tele 2:s Facebooksida där han vände sig direkt till telefonoperatörens vd Thomas Ekman. Det visade sig vara ett lyckat drag. – Thomas ringde upp mig och sa att han kommer riva den här fakturan, säger Daniel till Expressen. Den stora summan på fakturan visade sig bero på att abonnemanget gjordes om från fast till rörlig prisnivå. I stället för att betala en bestämd summa för obegränsade samtal och sms, som Daniel gjort tidigare, började alltså Tele 2 ta betalt efter hur mycket Daniel använde abonnemanget. Detta skedde i samband med att Daniel la till en större mängd datatrafik i sitt abonnemang. Först fick han svar från Tele2:S kundtjänst att de kunde ändra abonnemangsformen – från nästa månad. Presschefen Oliver Carrá säger att man alltid granskar klagomål från kunder och gör en bedömning från fall till fall. I det här fallet har man gjort en samlad bedömning och funnit att det rimligaste är att Daniel inte ska behöva betala fakturan. – Daniel har ju råkat göra det här valet att byta abonnemangsform själv, men det hela är mycket olyckligt. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.