Tele2 fortsatte dra pengar efter avbeställning

16 mars, 2015 i Konsumenträtt, Tele- och internet

Josef skulle bara uppdatera sitt abonnemang hos Tele2. Det slutade att han var utan mobil i fyra veckor. När han i ren ilska bytte operatör fortsatte Tele2 att dra pengar på hans autogiro. Och fortfarande har han inte fått tillbaka sitt gamla mobilnummer, skriver GT. På torsdagen, åtta dagar efter första kontakten med Tele2:s presschef Oliver Carrà, kommer svar på två av GT:s tre frågor. – En reparation ska bara ta ett par veckor och vi erbjuder då lånetelefon. Här har vi helt enkelt brustit i våra rutiner, men nu har vi ordnat så att hans telefon är på väg att skickas ut, säger Oliver Carrà. Josef kommer också att få tillbaka sitt gamla nummer. Ett dygn senare kommer svar på den sista frågan: När Josef ångrade det nya abonnemanget återfördes han automatiskt till det gamla där han hade tre månaders uppsägningstid. Det ska han också ha fått brev om, enligt Oliver Carrà. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.