Tre och Mobilarena nekar kunder ångerrätt

1 april, 2015 i Handel, Konsumenträtt, Tele- och internet

När Chatarina ville ångra abonnemang och avbetalningsköp för sammanlagt nära 32 000 kronor nekades hon, både av säljaren Mobilarena och av operatören Tre. Det trots att det sedan 13 juni 2014 är ångerrätt vid all försäljning utanför ordinarie försäljningsställe. När Knyt.se provringer är beskeden annorlunda, men ändå fel: Nu gäller inte ångerrätten om förpackningen är bruten, säger båda kundtjänsterna. När vi frågar medarbetaren på Tre – en av 300-400 som svarar på kundernas frågor – om han fått någon utbildning om ångerrätten blir svaret: ”Nej, det har jag inte fått”. – Anmärkningsvärt, säger Telekområdgivarnas vd Mattias Grafström. Läs mer i den senaste delen i Knyt.se:s granskning av fulsäljande teleåterförsäljare. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.