Varnar andra för Framtidsresor

20 april, 2015 i Handel, Konsumenträtt

Lena och Yvonne hade bokat sin drömresa. Men Framtidsresor AB i Göteborg avbokade resan på grund av att Lena betalade en dag för sent. Nu ska Lena och Yvonne få tillbaka 28 000 kronor men Framtidsresor skjuter upp återbetalningen gång på gång, skriver Vagabond. – I början svarade de men slängde flera gånger på luren och nu verkar det som om ägarna gått under jorden, de svarar inte och syns inte till när man går till kontoret, berättar de. Flera som har använt sig av arrangören berättar att de känner sig lurade, om oprofessionellt bemötande, felaktiga resor och oväntade prispåslag. Hundratals anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden stämmer in i kritiken och 2012 fanns företaget med på konsumenttidningen Råd och Röns svarta lista över företag som inte följt rekommendationer från ARN. Förutom det har företaget flera betalningsanmärkningar och i onsdags meddelade Framtidsresor sina kunder att man ställer in alla resor på grund av likviditetsproblem. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.