Felaktiga avgifter efter hustruns bortgång

30 april, 2015 i Konsumenträtt

Efter att Einars fru gått bort i cancer fick han felaktiga fakturor från Östhammars kommun, skriver UNT. – Hon fick fantastisk vård ända till slutet, där finns inget att klaga på. Men några veckor senare började märkligheterna. Jag fick en faktura för boende och mat i 19 dagar, 9 dagar för mycket, berättar Einar. Trots att han hörde av sig till kommunen och uppmärksammade dem på den felaktiga fakturan, kom det några veckor senare ett inkassokrav. Kommunen hade också tagit betalt för mat alla dagar, trots att frun bara fick dropp och vatten de sista dagarna. – Vi har en god organisation med tydlig ansvarsfördelning, men ibland blir det fel ändå. Har man fått en felaktig faktura ska man kontakta kommunens avgiftshandläggare som kan justera fakturan och förklara vad den är grundad på, säger Kenneth Lindholm, socialchef på Östhammars kommun. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.