”Kundtjänst” skojar med företag och kunder på Facebook

4 september, 2015 i Allmänt

För drygt två veckor sedan startade Daniel skämtsidan ”Kundtjänst” på Facebook. Idén är enkel: Facebooksidan Kundtjänst byter logotyp till kända företags och svarar i deras ställe, skriver Sydsvenskan. EN skärmdump på när en missnöjd McDonalds-kund fick frågan om hon bar en dvärghatt och därmed var osynlig nådde över en miljon Facebookanvändare. Hur tänker du kring att du lurar godtrogna människor? – Jag maskerar ju de jag lurar för att de inte ska bli påhoppade eller uthängda. Det tycker jag är viktigt. Men i de flesta fall är jag ju bara korkad. Den som svär och gapar är den jag lurar. Och vi pratar inte om sjukvårdsupplysningen här. Ingen missar en kronisk sjukdom för att jag leder dom till fel hylla i ICA-butiken, säger Daniel. – Femtio procent av alla på nätet är tyvärr idioter. Inte så att de har låg intelligens, de saknar bara väldigt grundläggande kunskaper i teknik och källkritik. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.