Telefonföretaget vill inte bryta – vad göra?
11 september, 2015 i Bedrägeri
Under rubriken Experterna svarar i Västerbottens Folkblad frÃ¥gar en person om ett telefonbolag som tecknat ett företagsavtal med föräldrarna. ”Mina föräldrar ville inte byta men gick, enligt vad de säger, med pÃ¥ att fÃ¥ information hemskickad med ett förslag pÃ¥ ett nytt avtal. Det visar sig dock att företaget nu anser att de ingÃ¥tt ett avtal, avtalet är ocksÃ¥ formulerat som ett företagsavtal pÃ¥ grund av att bostaden är en skogsfastighet”. Vad göra?
- Har telefonnumret som nu blivit övertaget av en ny operatör funnits i den privata bostaden, använts för privat bruk och varit ett privatabonnemang innan den nya operatören tagit över, bör den som ingår avtal om detta nummer ses som konsumenter och ha rätt att avsäga sig avtalet med hänvisning till ångerrätten, svarar Elisabeth Kristoffersson på konsumentvägledningen. Till artikeln >>