KO stoppar teleoperatören Swedfonenets metoder
16 september, 2015 i Handel, Konsumenträtt, Tele- och internet
Teleoperatören Swedfonenet har godkänt ett förbudsföreläggande som innebär att bolaget lovar att upphöra med sin kritiserade marknadsföring av telefonitjänster. Det skriver Konsumentverket. Sedan 2014 har bolaget anmälts över 140 gånger, med klagomål på att säljaren gett sken av att ringa från den uppringdes nuvarande bolag. Bolaget har dessutom på flera andra punkter brutit mot marknadsföringslagens regler. Bryter Swedfone mot förbudsföreläggandet kan ett vite på 750 000 kronor dömas ut. Till artikeln >>
mikeie skrev 21 september, 2015
Hej har själv blivigt lurad utav dom nu förra veckan.. lova att deras när skulle vara bra och nu visar det sig att jag icke har något nät på telefon så kan ej ringa.. vad ska jag göra en gång som denna.. dom ringde mig och sa att dom va från mitt nuvarande telebolag.. så strider inte det mot deras föreläggande dom har på sig nu?