Fler anmäler telefonförsäljare till Konsumentverket

15 oktober, 2015 i Handel, Tele- och internet

Över 100 anmälningar har sedan 2014 kommit in till Konsumentverket om företaget Gothia Telecom och många handlar om vilseledande marknadsföring, skriver P4 Värmland. En av de som känner sig lurad av företaget är Pias 80-årige pappa som tecknat ett avtal utan att veta om det och möttes av ett välkomstbrev från Gothia när han kom hem från en tids sjukhusvistelse. När han trillade i hemmet ett par dagar senare kunde han inte ringa efter hjälp, eftersom Gothia trots att de gått med på att avsluta abonnemanget ändå hade flyttat numret. I mitten av maj utfärdade Konsumentombudsmannen ett förläggande om att Gothia inte får ge intryck av att representera konsumentens nuvarande operatör och att man tydligt måste säga att man ringer från Gothia Telecom vid säljsamtal. Bryter företaget mot detta kan de bli tvungna att betala vita på 750 000 kronor. Sedan dess har det kommit in 18 nya anmälningar, trots att Gothia Telecom menar att man ändrat arbetsmetoder. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.