NIX-telefon vill ha tuffare tag mot oseriösa telefonförsäljare

7 januari, 2016 i Handel, Tele- och internet

NIX-telefon, dit privatpersoner som inte vill att försäljare ska ringa kan ansluta sig, kommer nu att träffa Konsumentombudsmannen för att försöka fÃ¥ stopp pÃ¥ oseriösa telefonförsäljarföretag som struntar i att folk är anslutna till NIX-registret. Det skriver P4 Östergötland. – Vi kommer att ha ett möte med Konsumentombudsmannen i januari för att diskutera de här frÃ¥gorna. Det finns ju ett önskemÃ¥l frÃ¥n regering och riksdag att det ska bli en uppstramning pÃ¥ omrÃ¥det, säger Jonas Edström, ordförande för föreningen NIX-telefon. Jonas Edström säger att man länge pÃ¥talat att nÃ¥got mÃ¥ste göras för att hindra företag som bryter mot reglerna, men att det är svÃ¥rt för föreningen att ensam agera. Mattias Grafström är VD pÃ¥ organisationen TelekomrÃ¥dgivarna: – Det viktiga är att det finns en snabb och stark sanktion mot de som bryter mot reglerna. BÃ¥de Post- och telestyrelsen, Konsumentverket, vi och telefonnätägarna kommer att jobba stenhÃ¥rt för att fÃ¥ stopp pÃ¥ det här under 2016, säger han. Till artikeln >>

Kommentarsfunktionen är avstängd.